Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα προπόνησης? ΜΕΡΟΣ ΙΙ: Ερασιτέχνης ποδηλάτης


Μιας και είμαι ερασιτέχνης αυτό σημαίνει ότι ο διαθέσιμος χρόνος δεν είναι και πολύ μεγάλος κυρίως λόγω εργασίας. Μια τυπική εβδομάδα περιλαμβάνει 2-3 φορές γυμναστήριο, άλλες τόσες προπονητηριο και αρκετές βόλτες με τη κούρσα ή το ΜΤΒ. Στο προπονητηριο υπάρχουν δεκάδες προγράμματα που μπορείς να επιλέξεις, ανάλογα με το στόχο (αγώνας ή βελτίωση φυσικής κατάστασης) εγώ επιλέγω είτε max στροφές για συγκεκριμένο χρόνο συνήθως 30’’ σε συγκεκριμένα πατήματα (επιλογές ταχυτήτων) είτε αντοχής όπου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (πάνω από 45’) ποδηλατώ με μια συγκεκριμένη ταχύτητα (velocity)  ή αριθμό στροφών. Στο δρόμο είτε θα ακολουθήσεις κάποιο παρόμοιο πρόγραμμα με αυτό του προπονητηριου ή ειδικές διαδρομές όπως για παράδειγμα μονοπάτι με ΜΤΒ, ανάβαση με κούρσα, downhill...Για να μπορέσω να έχω αποτέλεσμα το ακολουθώ πιστά και έχω ελάχιστες μέρες ρεπό (στο μήνα)και προσπαθώ ακόμα και με δύσκολες καιρικές συνθήκες να βγαίνω για άσκηση. Γενικά αναφέρομαι σε περίπου 2-3 ώρες καθημερινά Πολύ βασικό για μένα είναι να μπορείς να κάνεις και τρέξιμο τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα για απόσταση τουλάχιστον 10 χλμ για βελτίωση της αντοχής και προετοιμασία του οργανισμού για έντονη άσκηση για μεγάλο διάστημα. Προσοχή ως ποδηλάτης πρέπει να χρησιμοποιείς ποιοτικά παπούτσια τρεξίματος να προτιμάς το γρασίδι και σταθερό ρυθμό! Άλλωστε οι επαγγελματίες ποδηλάτες συνηθίζουν να λένε ότι ο χρόνος που μπορείς να τρέξεις συνεχόμενα ισούται με το διπλάσιο χρόνο πάνω στη σέλλα!! Εγώ προσωπικά μέχρι στιγμής (προετοιμασία στην Ελλάδα 3 μήνες) έχω ρεκόρ στη σέλλα σε εξωτερικό περιβάλλον περίπου 3,5 ώρες χωρίς στάση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου